Rätt bra helg ändå

I skrivandes stund sitter jag kl. 05.41 på ett tåg till Örebro från Götebrog påväg till skolan. Har dygnat för att vara säker på att inte missa tåget. Var tvungen att åka nu på mondag morgon då alla tåg hem igår var slutsålda. Klagar inte så mycket egentligen då det gav mig några fler timmar med Adam och det är väldigt mörkt och mysigt att åka tåg nu. Åkte ner i fredags och jag förstår inte hur det kan göra så ont att inte träffa en person på nästan 2 veckor? Känns som en evighet vissa dagar, och så går ju tiden så väldigt fort när jag väl får träffa honom. Men så kan det vara, nu gäller det bara att hålla ut till nästa gång!
 
Helgen har givit en hel del skoj ändå. I fredags snålåkte jag med min syster och hennes kille ner till Gbg då tågbiljetterna var väldigt dyra och när de ändå skulle åka ner själva så var det ju inga större problem. Kvällen var väldigt chill och spenderades med mys och en pokémonpromenix, 10/10.
 
Lördagen åkte vi in till Happy Vegan då ingen av oss vart där än och GISSES vilken affär! De hade så mycket samt smakprover vilket jag och Adam utnytjade till max. Dock köpte vi bara varsin violifeost + att jag köpte en Vego-choklad för att Adam aldrig smakat den och den är supergod så jag tvingade honom. Efter det tog vi en sväng förbi slottskogen då den låg så sära och letade några fler pokemons och drog en spontarare in på Naturhistoriska museét som ligger där. Det är väldigt kul att ha en kille som gillar museéum då dom är bäst. När vi kom ut gick vi en liten runda till i slottskogen sen åkte vi hem, mötte upp Hael, gick till ica och köpte lite grejer och gjorde egen pizza! Har nämligen aldrig ätit en inbakt pizza så vi gjorde en sådan och en "vanlig" och de blev supergoda, speciellt den inbakade. Det är något jag kommer göra igen.
 
 
Efter pizzan låg vi och dog i matkoma en stund innan vi drog till Hops och inväntade Almina. Vi köpte lite alkoholiga drycker (som jag senare tror jag kan ha var allergisk/överkänslig för :/) och hade jättetrevligt. Under kvällens gång kom det in lite fler vänner och vi blev ett rätt stort gäng tillslut och hade skitkul. Fick även en gratis shot, heja. 
 
Söndagen var bara extremt seg och spenderades mestadels i sängen då gårdagen blev liiiiiite mycket. Som ovannämt så tror jag att jag kan ha vart känslig för det som drickan innehöll (väntar fortfarande på brev ifrån min docktor om diagnos för detta) för jag mådde så extremt dåligt och jag brukar aldrig bli så dålig? Det eller så hade jag väl en sån dag bara, vem vet. 
Estetiska nudlar
 
För att knappt sovit alls så är jag förvånadsvärt pigg vilken förvånar mig lite. Har även väldigt ont i magen, den typ krampar, så får se hur jag mår när jag kommer till Örebro, vill ju helst skippa denna skoldag då vi inte kommer göra något riktigt viktigt. Vi få väl se hur det blir. 
Allmänt, vardag | |
Upp