Lär känna mig!

Har inget att egentligen skriva om idag så kör på en liten "Lär känna mig"-tag för jag är basic och tråkig!
 

1. Vad heter du?

Josefin L.V. Antonsson 

2. Ålder?

18 knakiga år.

 3. När är du född?

Jag är född den 11 Februari

4. Vart bor du?

I den lilla hålan Arboga 

5. Vem bor du tillsammans med?

Med mami och papi + en liten igelkott 

6. Bor du i hus eller lägenhet?

I ett hus som är delvis gult och delvis rött. 

7. I vilken klass går du i?

Jag ska börja trean i höst. Läskigt som satan och jag vill inte. 

8. Har du något jobb?

Japp och jag gillar jobbet men vissa personer där är ju lite blä. 

9. När går du upp på morgonen?

Mellan kl 06.00 - 10.00 beroende på veckodag samt när jag la mig dagen innan.

 10. Har du många vänner?

Nja inte direkt, men de jag har är finfina <3  

11. Vilken är din favoritlåt just nu?

Oj, just nu är det nog denna:

 

12. Vilken är din favoritmat?

Tacos, burritos, ris med currysås och äpplen

13. Vilken är din favoritdryck?

Citronvatten 

14. Vilken är din favoritfärg?

I pricip alla utom brun och orange 

15. Vilken är din favoritstad?

Strömstad och Göteborg 

16. Vilken är ditt favoritland?

England 

17. Vilken är ditt favoritämne i skolan?

Engelska, Arko och Ensamble 

18. Vilken är din favoritfilm?

Känn ingen sorg, Hobbitx3, Lotr, Forest Gump, Harry potterx8 och Grinchen + massa marvel

19. Vilken är ditt favoritgodis?

Är inget större fan av godis  

20. Är du hund eller kattmänniska?

Båda! 

21. Vilket föredrar du? Vinter eller sommar?

Älskar vintern pga det är fint + Jul men sommarn är undebar och så vacker. Svårt val. Mår iof oftast bättre på sommaren 

22. Vad har du för ögonfärg?

Har melerade ögon som det är olika beroende på årstid, ljus osv. Men oftast blåa/gröna/gråa 

23. Vilka serier tittar du på och vilken är din favorit?

Supernatural, Merlin, Orange is the new black, Sherlock, The big bang theory, Vänner, Jane the virgin, Babydady, Misfits, Skins, How I met your mother, Game of thrones, American horror story, Glee + många fler jag inte kommer ihåg/orkar nämna. Alla är bra. 

24. Höger eller vänsterhänt?

Högerhänt

 25. Coca Cola eller Pepsi?

Dricker inte läsk + magen mår inte bra av kolsyra

26. Vad gör dig ledsen?

Massa saker 

27. Skum fakta om dig?

Jag hatar att äta från tallrik så har jag ett val äter jag ALLTID ur en skål. Har agg mot tallrikar  

28. Har du några smeknamn?

Jossan och det kan ju dö 

29. Vad har du för hårfärg?

Just nu, vitt men funderar på att ända det...men är osäker. 

30. Kändiscrush?

Adam Lundgren
 

 31. Vilka språk pratar du?

Svenska, Engelska, lite norska och så kan jag några ord på Franska. Skunde läsa koreanska ett tag men sedan tappade jag plugget på det så är typ värdelös på't nu

32. Sms:a eller ringa?

Sms:a, pratar jag med någon på telefon är det någon speciell.

 33. Vilket stjärntecken har du?

Vattuman, och mina horoskop och "texter" om hur en vattuman ska vara stämmer ofta väldigt bra på mig? 

34. Hur många gånger har du flyttat?

Ingen, om man inte räknar från BB till där jag bor nu 

35. Är du en morgon eller kvällsmänniska?

Båda faktiskt 

36. Har du blivit sydd någon gång?

Ja fast väldigt lite efter min knäoperation 

37. Är du blyg?

Något extremt 

38. Har du några husdjur?

Igelkott! 

39. Vill du gifta dig?

Ja det vill jag, och helst bara en gång för jag vill bli ett såntdär gammalt par man ser ute ibland som är så söta.  

40. Har du svenskt ursprung?

100% vilket jag tycker är väldigt tråkigt 

41. Kan du åka skateboard?

Nä jag är rätt så värdelös på det. Åker dock longboard rätt bra! 

42. Nämn en sak som du absolut inte klarar av.

Känna mig ensam för länge, det tar kol på mig 

43. När och varför låg du på sjukhus senast?

När jag opererade mitt knä. Förhoppningsvis den sista gången också.  

44. Har du några piercings?

2 i ena örat, ett i det andra och en septum. 

45. Hur lång är du?

164 cm var jag senast iallafall.

46. Tror du att pengar kan göra en lycklig?

Nej, men den kan hjälpa dig dit i vissa fall 

47. Har du några syskon?

En äldre syster 

48. Berätta 3 saker som du inte tycker om.

Falska människor, kyla och köttnormen

49. Vilken film såg du senast?

American Pie 

50. Är du rädd för blod?

Både ja och nej, gillar hur det ser ut ibland men ser jag ett riktigt blodigt sår eller liknande kommer jag spy eller svimma  

51. Vad lyssnar du på just nu?

Orange is the new black 

52. Har du någon gång brutit ett ben?

Inte än som tur är  

53. Vilken yrken har du provat på?

Museeum guide, receptionist på ett hotell, café ansvarig (eller vad man nu kallar det) och dagisfröken. Tror det är allt

54. Har du någon gång uppträtt inför en massa människor?

Ja och det är underbart 

55. Har du något bevarat inom dig som ingen vet?

Väldigt mycket faktiskt

56. Vad sjöng du på senast?

Last goodbye - Billy Boyd 

57. Vad händer i helgen?

Ingen aning, kanske bråvalla, kanske jobb.

58. Bada eller duscha?

Älskar att bada men dusha är det jag gör oftast.  

59. Är du kär i någon?

Det kan man säga 

60. Vilket är ditt drömyrke?

Musikalartist eller något annat inom musik. Tattuerare hade ju vart underbart men jag målar inte tillräckligt bra, otruligt nog.  

61. Vad ska du göra när du svarat på alla frågor?

Skära upp lite äppelbitar och göra en kopp te 

62. Hur skulle du beskriva ditt liv med 3 ord?

Oroligt, kaosartat, konstnärligt

63. Har du någonsin haft en nära döden upplevelse?

När jag var 3 blev jag nästan överkörd av en lastbil som inte såg mig, blev nästan överkörd av en stor jeep som körde jävligt fort när jag gick förbi ett hörn. Tror de var dem. 

64. Säg 3 egenskaper hos dig själv som du tycker om.

Nej, Nej, Nej 

65. Säg 3 egenskaper hos dig själv som du inte tycker om.

Allt, Allt, Allt 

66. Vad är du rädd för?

Att bli lämnad ensam, blixtrar och ibland mörkret 

67. Vilken är din favoritgenre på filmer?

Fantasy 

68. Vart befinner du dig om 10 år tror du?

Vill inte tänka på det för då får jag panik. Är rädd för framtiden. 

69. Vart vill du resa?

London igen, Nya Zeeland, Australien, Usa, Syd Korea, Japan, Thailand, Amsterdam, Berlin, Canada, Hawaii, Afrika. Tror det var allt. Vill resa nästan överallt dock.  

70. Vilken sida av sängen sover du på?

Sover mest på höger sida tror jag 

71. Vad vill du göra nu?

Träffa folk 

72. Vad önskar du att du slapp göra?

Göra körkortsteorin för den är så jobbig 

73. Vad längtar du till?

Tills jag åker till London, till jag får träffa vänner, till Kents konsert och till Twenty one Pilots konsert 

74. Vill du ha barn?

Väldigt osäker på den fronten  

75. Vad har du för skostorlek?

36 för det mesta 

76. Nämn 3 saker du älskar att göra?

Gå på promenad, spela musik träffa vänner 

77. Gillar du lukten av bensin?

I do 

78. Finns det något som du verkligen skulle vilja göra men inte gjort än?

Hoppa fallskärm, vandra i berg, åka i en 12a (en sorts båt) och resa jorden runt.  

79. Ditt humör för tillfället?

Stabilt, känner mig typ mysig 

80. Vilken var din första konsert?

Jag skäms men jag följde med min syster och såg Takida i typ 6an. Men det var mest en "uppvärmingskonsert" inför Simple Plan senare det året så jag visste hur en konsert var kinda 

81. Din favoritglass?

Tofuline med chokladsås <3333 

82.. Hur imponerar man på dig?

Vara väldigt passionerad av något finner jag så vackert. Att någon visar att hen bryr sig och kommer ihåg saker om mig är finfint.    

83. Vad heter du på alla sociala medier?

Instagram - Owlqueeen

Snapchat - Mitzupie

Emocore - PajQueen

Ask - Madmitzuki

Ja jag har många användarnamn men jag blir aldrig nöjd. Stalka på. 

 

Allmänt | |
Upp