Promenad + Dadelbollar!

Idag har vart en oerhört seg dag. Igår somnade jag inte förns halv fem på morgonen av oklar anledning? Det enda jag gjorde igår var att städa, kolla julkalendrar, julvideos och lite julkläder mm. Har tillochmed bestämt julklapp till farmor! Och nej, det är aldrig för tidigt att tagga jul för mig, julen är bäst. Så varför denna dag blev så lång är ett frågetecken för mig, hoppas inte denna natt blir lika lång. 
 
Idag har har tvättat då det verkligen behövdes, satt upp en ny HP-poster, gått på en tankerensande promenad, legat död i min säng och gjort dadelbollar (recept nere). Gjorde nyss pastasallad till mig och pappa, men det blev till en hel skolklass. Är sämst på att laga mat för 1-2 personer. 
 
Recept på dadelbollar!
Ca. 50g urkärnade dadlar
1/4dl havregryn
2/3dl riven kokos + lite till rullning
1-2msk kakao
1-2msk kaffe (eller vatten om man häldre har det)
Lite hackade nötter (jag hade 6 hasselötter och 4-5mandlar)
 
Blanda havregrynen, kokos och kakao i en bunke. 
Rör ner dadlarna, det kan vara lite svårt att blanda allt. 
I med kaffet och nötterna och rör runt lite till! 
Rulla dom i önskad storlek i kokos och så är dem klara!
Eller varför inte bara äta smeten direkt? Funkar finfint det med!
För att få de fastare kan man ställa in dem i kylen en stund C: 
 
Recept | |
Upp