Klar med tvåan

Idag blev jag helt klar med tvåan. Känns så sjukt skumt, i höst går jag i trean och nästa år tar jag studenten! Väldigt läskigt, är verkligen inte redo. Separationsångest är mitt mellannamn. Nåväl. Det har vart häktiska dagar med väldigt sena kvällar och tidiga mornar. Behöver lite sömn, även om det nästan känns som om det inte behövs. 
 
Igår var en väldigt bra dag, även om det började extremt bittert. Tack otrevliga personalen på sj-tåget som inte kunde vänta en minut på Caisas ersättningsbuss. På riktigt, hon och många andra personer som skulle med vårt tåg sprang i trappen och fick se tåget glida iväg även om jag bad konduktören vänta en minut då bussen precis kom in. Men neeeeeeeeej, fuck you guys #basicSJ. Så jag fick själv åka iväg med tåget medan Caisa fick sitta själv på Arboga station i ca. 2 timmar. Men i slutändan gjorde det inte så mycket för Caisa, men jag var fortfarande rätt bitter. 
 
Resten av dagen bestod av svett i princip, Klagan om värmen har uttalats av alla mina nära och kära, klaga är man bra på. Efter skolan följde jag med Caisa hem för att se på hennes pappas musikal, han såg ju mig när jag var med i Jesus Christ Superstar så kunde ju vara snäll tillbaka. Men den var rätt kul och vissa i musikalen var riktigt bra för att gå i högstadiet! Fick dock lite cringe från min fösta musikal, Caisa och andra sid cringade för att hon skämdes för sin fader xD Innan musikalen gjorde vi tacos med lättsaltade chips då hon ätit upp tacochipsen en kväll tidigare. Förvånadsvärt gott ändå!
 
När vi kom hem drack vi svalkande drycker och började spela lite musik som sedan ledde till att vi skrev en låt! Och den är rätt bra åndå, måste jag säga. Vi har skrivigt en låt tidigare tillsammans som är jävligt bra, enligt oss båda! Vi han tyvärr inte spela in särkilt mycket av den då tekniken var emot oss på många sätt. Men lägger väl upp den här när den blir klart! 
 
Jag har lärt mig att Caisa är ytterst seg på morgonen medan jag är pigg. Men det gick bra att få upp henne ändå för jag är bäst. När vi kom till stationen köpte vi (aka caisas mamma betalade) frukost! Svindyrt pga pressbyrån men det var mysigt ändå. 
 
Efter skolan idag drog jag, mamma och syrran till Västerså då jag skulle till Veggoköket och handla veganska räkor som de nyligen fick in pga jag är nyfiken som fan. Köpte även en rawbar (som jag åt upp direkt), en falukorv, hotdogs och mac n' cheese (!!!!!!). Har velat prova det så himla länge, ångrar då att jag inte köpte bode ceddarsmaken och inte bara alfredon. Ska nog dra dit och köpa den nästa vecka...huhu. 
 
Kvällen har var cheeseckake bakande för min del då min syster ska ha sin avslutningsfest imorrn. De blev rätt bra, recept kommer senare! Nu ska jag äta mac n' cheesen och sedan diska upp efter mig samt städa massor. Lär bli en riktigt sen kväll, men jag och pappa planerar att slå igång en bra film och städa lite samtidigt. Finfint det!
 
Allmänt, Foto, vardag | |
Upp